תביעת ביטוח מחלות קשות – מה זה וכיצד מגישים תביעה בנושא

תביעת ביטוח

כל מי שיש לו פוליסת בריאות, פוליסת ביטוח חיים, דרך חברת ביטוח כזו או אחרת, רוצה להאמין שאם חס וחלילה קורה לו משהו, אז הוא יכול להגיש בקשה למימוש הפוליסה, מתוך כוונה שהחברה תספק לו פיצוי כספי או תעזור לו במימון עלות הטיפולים והאמצעים השונים שהוא נדרש להם. אחת כמה וכמה נכון הדבר אם הוא חולה במחלה קשה. 

אף אחד מאיתנו לא מצפה שזה יקרה ולא יודע כיצד להתכונן לכך, אך ברגע שמחלה קשה תוקפת אותנו, עלינו להיות ערוכים לכך ולהבין, שחיינו השתנו. בין היתר זה אומר שעלינו להיערך לכך מבחינה כלכלית. לשם כך, אנחנו נפנה אל חברת הביטוח במטרה לממש את הביטוח שבראשותנו. שכן ביטוח בריאות, בדרך כלל, כולל גם מחלות קשות מסוגים שונים. צריך לומר, שישנן חברות שמספקות גם ביטוחים מיוחדים, ספציפיים עבור מחלות קשות. 

על מנת להגיש תביעת ביטוח מחלות קשות, רצוי מאוד להיעזר בעורך דין שמתמחה בסוג כזה של תביעות, וכמובן יש צורך להגיש את כל המסמכים כפי שחברת הביטוח דורשת. בכל אתר של חברת ביטוח, אפשר למצוא גם הנחיות כיצד להגיש את התביעה וכן טפסים שיש למלא ולהעביר לחברת הביטוח. 

מה עלינו לדעת על תביעת ביטוח מחלות קשות

ראשית, התביעה מבוססת על תנאי הפוליסה. חברת הביטוח לא תמהר לשלם לנו את מה שאנחנו דורשים, ולכן אנחנו צריכים לבסס את התביעה שלנו על פי מה שכתוב בפוליסה. זה אומר, שעלינו לבחון את התנאים כשאנחנו רוכשים את הפוליסה וכן בעת כתיבת התביעה, עלינו לבסס אותה על מה שסוכם בינינו לבין חברת הביטוח. 

שנית, אנחנו צריכים להגיש ביחד עם התביעה את כל המסמכים שמוכיחים שאנחנו מתמודדים עם מחלה קשה. זה אומר אישורים מרופאים, תצהירים, תוצאות בדיקות וכדומה. 

שלישית, עלינו להיות מוכנים לכך שחברת הביטוח תרצה לבצע בדיקות מקיפות מטעמה, כולל בדיקות פיזיות וכן בדיקות אחרות, שיוודאו אם אכן אנחנו מתמודדים עם מחלה או לא. 

ארבע, כשאנחנו מגישים את התביעה, יש לבדוק האם מדובר בתשלום חד פעמי של פיצוי או תשלום חודשי קבוע.