כל היתרונות של רכבים מסחריים יד שנייה

רכבים מסחריים יד שנייה

כל מי שמחזיק ברשותו רכב מכיר את הכלל שאומר, ברגע שנכנסים לרכב בפעם הראשונה ומתחילים לנהוג בו, הערך שלו מתחיל לרדת. כאשר ניגשים למכור אותו, הערך שלו יהיה נמוך מאוד ביחס לרכב חדש.

עולם הרכבים עובד מעולם הנדל"ן למשל, שם הערך של  דירה אשר רכשנו בנקודת זמן מסוימת, רק יעלה עם הזמן, וייתכן אפילו שיכפיל את עצמו עם השנים. הסיבות לכך היא פשוטות, רכב צובר בלאי, מתיישן, ובזמן שהוא על הכביש, נכנסים רכבים חדשים לשוק, הרבה יותר משוכללים והרבה יותר איכותיים.

רכבים מסחריים יד ראשונה או יד שנייה?

על פי מה שהצגנו בתחילת המאמר, זה לא יהיה נכון מצידנו להשקיע ברכישת רכב יד שנייה. הרי אם הערך של רכב חדש יורד, אז בוודאי שהערך של רכב יד שנייה יורד, ועל כן זה לא משתלם לקנות אותו. כשנרצה למכור את הרכב, אנחנו לא נצליח להרוויח, וכך נצא עם הפסד גבוה יותר.

אך יש מצבים שזה לא כך. אם משקללים את כל הנתונים, אז עדיף לנו לקנות רכב יד שנייה ולא יד ראשונה. אחד המקרים הוא כשאנחנו רוצים לרכוש רכב מסחרי לשימוש עסקי, מקצועי. כאן ישתלם לנו יותר לרכוש רכב יד שנייה מאשר רכב יד ראשונה.

יתרונות של רכישת רכב מסחרי יד שנייה

לפני שנציג יתרונות של רכישת רכבים מסחריים יד שנייה, צריך לציין שאנחנו יכולים ליהנות ממגוון גדול של מקומות בהם ניתן לרכוש רכבים כאלו, בין אם זה דרך חברות המתמחות בכך, מגרשי רכבים או דרך גורמים פרטיים (כולל חברות המוכרות את הרכבים שברשותן במטרה לרכוש רכבים חדשים). אנחנו יכולים למצוא דוגמאות וסוגים שונים.

יתרון ראשון, ברכישת רכב מסחרי יד שנייה, הוא המחיר. אם במקרים אחרים זה יכול להוות חסרון, הרי שכאן זה יתרון. מאחר וזה יכול לחסוך הוצאה גבוהה לעסק וייתכן אפילו הוצאה מיותרת, שכן רכבים מסחריים הם חזקים ועמידים, וגם רכב יד שנייה יכול להחזיק במשך שנים ארוכות ולכן, זה לא בהכרח משתלם לקנות רכב חדש.

יתרון שני, זה הביקוש של רכבים אלו. רכבים פרטיים הרבה יותר מבוקשים ולכן התמחור שלהם שונה. רכבים מסחריים הם פחות מבוקשים, לכן אם רוכשים רכב יד שנייה, גם המחיר הוא משתלם יותר וגם ההפסד בגין ירידת הערך הוא פחות משמעותי.

יתרון שלישי, תלוי באופי השימוש ברכב. אם מדובר על רכב עבודה שלא נעשה בו שימוש יומיומי, אזי שאל מול ההשקעה, יהיה נכון יותר לרכוש רכב יד שנייה. אז התפוקה יכולה להחזיר את ההשקעה. במיוחד אם בוחנים את עלויות האחזקה של הרכב.

יתרון רביעי, לא כל עסק זקוק לרכב חדש. לכן, ייתכן וישתלם יותר להשקיע בדברים אחרים ולרכוש רכב יד שנייה במחיר נמוך יחסית, בוודאי ביחס למחיר של רכב חדש בשוק.