מתי כדאי לפנות לשירותים משפטיים בתחום דיני עבודה?

עוד דיני עבודה

דיני העבודה, באופן לא מפתיע, עוסקים בכל מה שקשור לעבודה – יחסים בין מעסיקים לבין העובדים, תשלומי שכר שמגיעים לעובדים, הבטחת זכויות של עובדים מצד המעסיקים, פיטורים ללא הודעה מקדימה, ועוד מגוון רחב של אלמנטים הקשורים להבטחת זכויות העובד.

לעיתים, יכול העובד לטפל בעצמו בכל הנוגע לזכויותיו. ברוב המקרים, המעסיק יאות לבקשתו, וכך הבעיה תבוא על מקומה בשלום. אולם, לא אחת המעסיק לא מוכן למלא את זכויות העובד, או לחלופין – העובד מורתע מפני פנייה למעסיק, מחשש שמא זה יפטר אותו, וכך הוא ימצא עצמו מחוסר עבודה. במצב זה, רצוי לפנות לסיוע משפטי.

כיצד לבחור את עורך הדין המתאים?

הסיוע המשפטי, יינתן על ידי עו"ד דיני עבודה, שמתמחה בתחום. חשוב לאתר עורך דין שמנוסה ומקצועי דווקא בתחום העבודה, מאחר שהניסיון בתחום של עורך הדין צפוי להיות לעזר בהשגת ומילוי זכויות העובד.

אין זה סוד כי ענף עורכי הדין, מוצף בעשרות אלפי עורכי דין חסרי מעש. אמנם, בחינות לשכת עורכי הדין נחשבות קשות במיוחד, ועדיין, מידי מחזור מצטרפים מאות עורכי דין חדשים למעגל עורכי הדין הקיים כיום, כך שנוצר צוואר בקבוק – היצע עורכי הדין גדול על הביקוש לסיוע משפטי.

בשל כך, עורכי הדין מפרסמים את עצמם כמומחים בתחומים משפטיים רבים. כך, יכול למשל עורך דין מאיזור מהרכז, להציג עצמו כמומחה בתחום המיסוי, לצד מומחיות בתחום המנהלי, תחום הנזיקין, תחום העבודה וכו' – והכל – על מנת להשיג לקוחות פוטנציאליים חדשים, ועל אף שהסיוע המשפטי שביכולתו לתת, אינו מקצועי דיו.

אי לכך, חשוב לבחור עורך דין מנוסה בתחום דיני העבודה. את בחירת עורך הדין, מומלץ לבצע לאחר סקר שוק, במסגרתו תבחנו עורכי דין רבים, תבדקו את הצעות המחיר שהם מציעים לכם, ובעיקר – תקראו ביקורות ותשמעו חוות דעת מפי לקוחות עבר של עורכי הדין אותם אתם בוחנים.

מקרים נפוצים בדיני העבודה

רבים פונים לשירותים משפטיים בדיני העבודה, בגין אי – קבלה לעבודה מסוימת. ככלל, כל מעסיק ראשי לבחור באופן בלעדי את העובדים שלו. יחד עם זאת, אסור להפלות בקבלה לעבודה, ולכן, כל אי קבלה לעבודה שמתבססת על כל נימוק לא חוקי, יכולה להוביל לתביעה בדיני עבודה.

תביעה נוספת בתחום דיני העבודה, מקורה בהערה או שינוי בתנאי העבודה. נניח לצורך הדוגמא, כי קופאי חתום על חוזה לפיו הוא מרוויח 8,000 שקלים בחודש, עבור 120 שעות עבודה. עוד נניח, כי בשלב מסוים, הודיע לו מנהל המכולת, כי עליו לעבוד 150 שעות בחודש, ללא תוספת שכר או קבלת הטבות. גם במקרה זה מומלץ לפנות לסיוע מקצועי.