לא כדאי לכם לפספס את השלג – תיירות בצפון הארץ

החורף הגיע במלוא הדרו, החרמון מכוסה כולו בשכבה לבנה ולכן לא כדאי לכם לפספס את השלג – תיירות בצפון הארץ, זה הזמן לתכנן את הביקור בהר המושלג. 

נוסעים לחרמון 

בבתים רבים בישראל מדברים בימים אלו על השלג. הילדים סקרנים מאד לראות את השלג, להרגיש אותו וגם לגלוש עליו. הרצון הזה הוא של הילדים שאף פעם לא ראו שלג בארץ ובחו"ל וגם אלו שראו וחוו, אך מאד רוצים לחוש חוויה עוצמתית זאת שוב. לכן ההורים והילדים מתכננים את הנסיעה לחרמון שכוללת בדרך כלל גם טיול ברמת הגולן ובאזורים הסמוכים.

נסיעה של כל החברים ובני המשפחה יחד 

אחת האופציות המתאימות והנוחות ביותר היא לתאם עם חברת נסיעות מנוסה הסעות בצפון. בדרך זו נוסעים כל החברים ובני המשפחה יחד ואין צורך שכל  משפחה תיסע ברכב שלה, דבר זה יוצר עומס עצום בכבישי הגישה לחרמון. מעבר לכך זו אווירה נפלאה של טיול שמתחילה כבר מהבית, כל הדרך כל החבורה שרה, צוחקת ונהנית מאד מהעובדה שכולם נמצאים יחד.

תכנון של הטיול 

עבור מי שמגיע מאזור המרכז, מדובר בנסיעה ארוכה ולכן יש שתי אפשרויות לתכנון הטיול. האופציה הראשונה היא לצאת בשעה מוקדמת מאד בבוקר, מי שעייף יכול להמשיך בשינה במהלך הנסיעה הארוכה ולהתעורר רק עם ההגעה לצפון. האופציה השנייה היא לנסוע לטיול של יומיים כולל לינה. מזמינים חדר בבית מלון , בקיבוץ או בצימרים במושבים עבור כל בני המשפחה. האוטובוס מגיע ביום חמישי מוקדם, על פי השעה אשר נוחה לכולם וכך נוסעים כולם יחד צפונה.

עולים להר החרמון 

רצוי לבקר בחרמון ביום חמישי כיוון שבכל יום חול כמות המבקרים היא קטנה יותר מאשר בסופ"ש. הילדים מוקסמים מהשלג וכך גם המבוגרים, אם הם לא ראו מזמן את הלבן הבוהק. עולים ברכבל לגובה ההר ומשם גולשים למטה עם מגלשיים שמשכירים במקום, שקיות ניילון, או עם מזחלות שלג, הכול בהתאם לגילם של הגולשים. 

כל המטיילים עטופים מגף רגל ועד ראש בסרבלים מיוחדים לשלג, נעליים אטומות, צעיפים וכובעי צמר וזאת לאור הטמפרטורה הנמוכה על ההר. לאחר כמה שעות של הנאה עצומה, יורדים מההר וחוזרים לאוטובוס כדי להתחמם קצת. 

מטיילים בצפון 

השהייה בצפון היא הזדמנות מצוינת לבקר במקומות יפהפיים שקיימים בו. החבורה מחליטה מראש לאן לנסוע. בשלב ראשון הנהג המיומן מסיע אותם למסעדה שבה הם הזמינו מראש מקום לארוחת צהרים חמה. לאחר הקור בשלג כולם מזמינים מרק ומאכלים חמים נוספים.

בתום הארוחה אפשר לטייל ברמת הגולן, יש שם שפע של אטרקציות כמו מצפים מרשימים, בונקרים שנשארו בימי מלחמת יום הכיפורים, יישובים מעניינים, המון פריחה ואפשר גם לטייל למפלים השוצפים לאור השלג שנמס לאיטו.